luni, 16 februarie 2009
Der Pirelli.
Este vorba de o masina cu adevarat deosebita.
VW Golf GTI Pirelli.
Pot zice asa, stramosul Hot-Hatch-urilor, in varianta cizelata.
Nu scriu despre aceasta masina prima fiind-ca fac vre-o ierarhie, indiferent de importanta sau istoric.
Scriu despre aceasta masina deoarece a fost prima masina de gen "cult" pe care am vazut-o si am avut norocul sa o conduc.
***
Deci, ce stim despre ea?
S-a fabricat din octombrie 1982 pina undeva in toamna lui 1984.
Cca. 10500 de unitati.
Oferita in 2 sau 4 usi.
Spre deosebire de un GTI normal, motorul era de 1,8l si 112 cai, nu 1,6l si 110 cai.
Totdeauna cu 4 faruri, deci cu faruri de ceata.
Livrabila in 6 culori, dintre care cele mai celebre fiind Alb Alpin sau Rosu Marte.
Si echipata cu nelipsitele jante "P" de la Pirelli, pe 14 sau 15 inch.
***
Pina si in ziua de astazi, pot afirma ca exista prea putine modele care sa provoace atita placere la volan ca aceasta masina minuscula, care initial s-a adresat studentilor. Cei 112 cai putere par hilari in ziua de azi, dar sa nu uitam ca o masina de sub 800kg poate parea brutala la aceasta putere.Si cu un tren de rulare asa de rudimentar.
Pentru mine va ramine pururi un etalon pentru masinile de clasa mica.
Iar pentru o lume intreaga de pasionati va ramine un vis si o dorinta.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
E o placere sa te citeasca omu'.
RăspundețiȘtergereMultumesc!
RăspundețiȘtergere